czwartek, 15 listopada 2012

CIASTO Z JABŁKAMI I BUDYNIEM

Poczęstujcie się dzisiaj pysznym ciastem z jabłkami i budyniem. Przeglądając różne propozycje na ciasta z jabłkami zauważyłam ów przepis. Na pierwszy rzut oka niby zwykłe kruche ciasto, jabłka i budyń, ale w całości tworzą przepyszne zestawienie. Na pewno będę wracać często do tego ciasta. Miam miam.


SKŁADNIKI
4 szkl. mąki;
1 szkl. cukru;
1 całe jajko;
2 żółtka;
25 dag masła;
2 łyżki śmietany;
2 łyżeczki proszku do pieczenia;

DODATKOWO
ok. 1,5kg jabłek;
2 budynie śmietankowe;
0,75l mleka;

WYKONANIE
Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto i chowamy do lodówki. Jabłka obieramy i dzielimy na ćwiartki. Budynie gotujemy w mniejszej ilości mleka niż podano na opakowaniu. Wyjmujemy ciasto z lodówki, dzielimy na dwie części. Pierwszą wykładamy dno tortownicy, na której znajduje się już papier do pieczenia. Jabłka układamy gęsto, jedno przy drugim, zalewamy gorącym budyniem. Przykrywamy drugą, rozwałkowaną częścią ciasta. Pieczemy do momentu, aż ciasto nabierze złotego koloru czyli ok.1 godziny.

15 komentarzy:

  1. Podoba mi się połączenie jabłek i budyniu :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszniutkie :)) Ciasta z jabłkami są rewelacyjne :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ciasta z budyniem, chętnie zjadłabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepadam za połączeniem jabłek i budyniu - ciacho palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm obłedne! Musi być wyjątkowo pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekę bardzo podobne, jest pyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wystarczy, że ciasto ma jabłka i już mnie kupiłaś!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bajecznie. Mnie z kolei zdobył budyń! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. na jaką blaszkę ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam w tortownicy o średnicy 18 cm:)

      Usuń
  10. a w jakiej temp. piec?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadłam u przyjaciółki i było pyszne! - teraz robię na święta :-) - polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziś piekę,bo zostały mi jabłka.Kiedyś robiłam identyczny,był bardzo smaczny.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+